Firma Uber v USA a juhokórejská automobilka Hyundai sa spojili s cieľom vyvinúť elektrické letecké taxíky, ktoré sa pripojili s cieľom vyrobiť malé samoletiace automobily, ktoré uľahčia preťaženie miest.
Globálni hráči, ako napríklad nemecký Daimler čínsky Geely a japonská Toyota, odhalili všetky investície do startupov, ktorých cieľom je nasadiť elektrické lietajúce automobily schopné vertikálneho vzletu a pristátia. Plány však majú veľké technologické a regulačné prekážky.Hyundai volant.jpg
„Dosiahli sme stabilný pokrok smerom k cieľu spustenia Uber Air do roku 2023,“ uviedol Eric Allison.
Euisun Chung, výkonný podpredseda spoločnosti HY, očakáva komercializáciu služieb mestskej leteckej mobility v roku 2028 a uviedol, že zavedenie zákonov a systémov si vyžaduje čas.
HY je prvým výrobcom automobilov, ktorý sa pripojil k projektu, ktorý tiež patrí medzi dcérske spoločnosti Boeing Aurora Flight Sciences.
HY bude vyrábať a nasadzovať vozidlá, zatiaľ čo UB bude poskytovať služby zdieľania leteckých spojení.
UB, ktorý v rámci projektu spolupracuje s ôsmimi firmami, však uznal, že by bolo „nereálne“ očakávať, že všetci jeho partneri budú súčasne chodiť na trh.
„Naše plány týkajúce sa našich obmedzených obchodných operácií v roku 2023 budú pravdepodobne zahŕňať ďalších partnerov,“ uviedla Sarah Abboud.
Juhokórejská firma predstaví koncepciu elektrického lietadla v spoločnosti CES, pričom samohybné elektrické vozidlo bude prepravovať až štyroch cestujúcich s pilotom a bude lietať na cestách do vzdialenosti 100 km.Hyundai značka.jpg
„Celkové náklady na výrobu a prevádzku vozidiel UAM by mali byť dosť nízke na to, aby si všetci mohli užiť slobodu lietania,“ uviedol Shin Jai-Win, vedúci oddelenia mestskej leteckej mobility v juhokórejskej firme.
Letecké taxíky majú niekoľko tvarov a veľkostí – elektrické motory nahrádzajú prúdové motory a lietadlá majú rotujúce krídla a v niektorých prípadoch aj rotory namiesto vrtúľ.