Kráľ je mŕtvy a je na čase prestať smútiť ale chopiť sa trónu a nastoliť v kráľovstve poriadok a rád. Ale nie, nebojte, nič  sa nedeje. To si iba BMW povedalo že je na čase na odvetu a konečne ukázať Tesle kto je tu šéf  a kto sa iba tak tvári. Pretože podľa nepočetného množstva porovnávacích testov to vyzerá že práve Tesla model 3 vzala žezlo BMW rady 3. Čo znie na prvý pohľad celkom zábavne že trojka odstavila trojku ale poďme pekne späť k veci. Nemecká automobilka totiž chystá odvetu vo forme modelu BMWi4, ktorý sa tak mal stať najvýkonnejším autom vo svojej kategórií. A zároveň tiež samotný dojazd by mal byť citeľne vyšší ako je tomu doteraz. BMW, palubovka auta.jpg
 
Čím viac koní, tým viac Nemec…
 
Aj takto stručne by sa dalo opísať to či si pre nás nové autíčko pripravilo, bavíme sa tu totiž o vyše hodnote až neuveriteľných 523 koní. Tým pádom je každému nad slnko jasné že tak bola prekovaná aj rada spaľovacích motorov rady 3 a 4. Nehovoriac o najvýkonnejšom variante Tesly model 3. Hoci sa môže zdať že sa tu bavíme o impozantnom výkone a číslach a má sa jednať o nového kráľa v segmentu. Pre úplnosť aj tu musíme priznať že to nemusí stačiť. Pretože ak by sme sa na to pozreli iba u pohľadu uvádzaných parametrov tak potom Tesla dokáže zrýchliť z nula na sto za cca 4 sekundy. Pričom uvádza že maximálne dokáže isť zhruba 193 km/h. A BMW je na tom celkom podobne. Zrýchlenie okolo 4 sekúnd z nula na sto, a maximálna rýchlosť  činí cca 200 km/h.BMW, pohľad zo zadu.jpg
 
Istotne sa teraz pýtate, tak ako chcú Nemci Elona prekonať, no hneď na prvý pohľad je každému jasné že sa tu nebavíme o nejakých prevratných hodnotách. No odpoveď znie dojazd. Bavíme sa tu o dojazde zhruba 600 km s použitý 80kwh batérií. Navyše ak sa tu budeme baviť o dĺžke nabitia na plný výkon, tak potom pri nabíjaní z 150 kW stanice to zvládne za necelých 35 minút. Ak si to tak zrátame, vychádza nám 6 minút nabíjania na 100 km a to je už celkom slušná hodnota na ktorú sa už dá byť hrdý.