Existuje skupina vodičov, ktorí množstvo elektroniky vo svojom vozidle oceňujú a využívajú, ale na opačnej strane stoja tí, ktorí si nechcú dať zobrať napríklad manuálnu prevodovku alebo netrvajú na tom, že ich automobil musí byť nabitý množstvom najnovších technologických vychytávok. Mnohí z nich určite nepoteší skutočnosť, že mechanická ručná brzda bude o chvíľu minulosťou a nahradí ju elektronický systém.
 Luxusné vozidlo.jpg
„Hodinám“ na cestách je koniec
Po mnohých obmenách a vylepšeniach starých systémov vo vozidlách prichádza rad na ďalšia súčasť, ktorá čoskoro upadne do zabudnutia. Máme na mysli ručnú brzdu. Produkcia nových automobilov už nepočíta s výbavou, v ktorej bude inštalovaná mechanická ručná brzda, ale prevažná väčšina z nich už z tovární vychádza s jej modernejšou náhradou, elektronickou verziou. Táto skutočnosť bude mať dopad aj na možnosť šmýkania sa vozidiel na zasneženom alebo klzkom povrchu vozoviek či parkovísk, pri ktorých radi robili takzvané „hodiny“. Týka sa to prevažne áut, ktoré sú  vybavené  predným náhonom. Vodiči, ale hlavne pasažieri, mali z toho nesmiernu radosť, no s elektronickou ručnou brzdou to už nebude možné.Motor automobilu.jpg
 
Elektronizácia sa rozbieha naplno
Podľa prieskumu spoločnosti Car Gurus, ktorý mal za úlohu zistiť stav na trhu, má iba 30% nových vozidiel ešte stále inštalovanú klasickú, mechanickú ručnú brzdu, takže z toho vyplýva, že už dve tretiny automobilov kúpite v prevedení s elektronickou verziou. Ešte vždy ju však nájdete vo všetkých modeloch značky Dacia. Opakom sú značky Lexus, Mercedes či BMW alebo Jaguar,  všetky vozidlá z ich produkcie, ktoré schádzajú z výrobných pásov, sú vybavené už len tou elektronickou.
Sklamaním všetkých odporcov elektronizácie automobilov bude skutočnosť, že v budúcnosti už bude problém nájsť na trhu nové vozidlo vybavené ešte klasickou ručnou brzdou, ba práve naopak, parkovaciu brzdu v elektronickom prevedení sa výrobcovia snažia postupne preniesť do všetkých modelov.

You may also like